Informace pro pravidelné hodiny cvičení: 

Zahájení cvičení : od pondělí 17.5.2021Účastníci musí splňovat jednu z podmínek: očkování, negativní test, ochranná lhůta 90 dnů po prodělaném onemocnění.Všechna cvičení, která byla zahájena na podzim 2020 a byla opakovaně přerušena z důvodů vládních nařízení, budou dokončena během července 2021. Cvičení se nebudou konat v době v době 14.-16. července (týdenní cvičení s Gabriellou Giubilaro).Ve všech lekcích je nyní dostatek volných míst pro případné nahrazování lekcí z tohoto i minulých semestrů. Do cvičení, která začnou na podzim 2021, již nebudou žádné náhrady z uplynulých období převáděny.


PODZIMNÍ SEMESTR školního roku 2021/2022

Cvičení začnou od pondělí 20.9.2021. Rozvrh bude aktualizován během července.


Knižní novinka - I.vydání knihy B. K. S. Iyengara ,,Jóga pro sportovce‘‘ v češtině.
Cena 1099 Kč / 40€

K dostání v Yoga centrum, Fanderlíkova 74, Brno 616 00, nebo lze objednat na e-mailu: yogacentrum@volny.cz

Aktuálně - nadcházející cvičení a workshopy

Prázdninové cvičení

Termíny cvičení o prázdninách:

číst dál...

Týdenní cvičení s Janou Vrbkovou

Cvičení určené pro všechny pravidelně cvičící.

číst dál...
další akce

Co je Iyengarova jóga

Jóga podle Iyengara je v současnosti nejznámější a nejpropracovanější systém jógy, pojmenovaný podle B. K. S. Iyengara. Bellur Krishnamachar Sundararaja Iyengar, všeobecně známý jako Yogacharya B. K. S. Iyengar, se narodil 14. 12. 1918 v Belluru (Karnataka, Indie) a zemřel 20.8.2014 v Púně.

Cvičení Iyengarovy jógy se vyznačuje přesností provedení ásan (precision), správnou dobou setrvání v ásaně (timing), správným pořadím a provázaností jednotlivých cvičení (sequencing).

Precision

přesnost spočívá v tom, že každá buňka těla existuje ve své jedinečnosti. Preciznosti je dosaženo správným vyrovnáním kostí a kloubů, které vede k lepší rovnováze těla s menší prací svalů. Tímto způsobem je větší stability v ásanách dosaženo s menším úsilím. Vlastní vyrovnání těla zvyšuje cirkulaci, tvoří vnitřní prostor zejména v kloubech a přináší rovnováhu v proudění energie tělem, což vede v důsledku ke zdraví a větší životní radosti. Pozornost k vyrovnání těla v józe představuje mnohem více než jenom cvičení ásan podle popisu jednotlivých bodů a pokynů.

Timing

správná doba setrvání v ásaně není dána jenom odpočítáváním sekund a minut, po které je potřeba setrvat v pozici, ale je to ásanou „požadovaná doba“ pro její vývoj v závislosti na pokračujícím dospívání jednotlivce v jeho osobní jógové praxi.

Sequencing

správné pořadí a provázanost jednotlivých cvičení. Jde nejenom o řazení jednotlivých ásan, ale o celé sestavy ásan ve vztahu k dalším sestavám cvičení. Neexistuje žádná jediná pevná sestava. Výsledkem správného řazení je dosažení stavu ticha a vyrovnanosti.

Dalším aspektem Iyengarovy jógy je používání různých pomůcek, například dřevěných či molitanových bloků, pásků, lan, lavic, židlí. Každý člověk by měl mít z ásany užitek na fyzické, orgánové i mentální úrovni. Setrvání v pozici jen na krátký čas má prvotní efekt na fyzické tělo. Delším setrváváním v pozici se prohlubuje účinek na orgánovou a mentální úroveň. Jako podpora pro osobu, která není s to osvojit si pozici kvůli nedostatku schopnosti nebo nedostatku síly, může být použito různých pomůcek. S pomůckami dokonce mohou mít z cvičení ásan prospěch i osoby, které jsou neschopné nebo velmi nemocné. Pomůcky dovolují všem cvičencům, tedy i zdravým, zůstat v pozicích déle.