Popis lekcí a obtížností

Popis lekcí, jejich název, slouží k základní orientaci pro cvičence, kterou obtížnost zvolit. Při nejasnostech s volbou lekce, doporučuje domluvit se vždy s vyučujícím lektorem.

Začínající - v případě, že je tato lekce vypsána, jedná se o skupinu úplných začátečníků, kdy všichni studenti začínají a skupina  byla otevřena v daném roce.

Lekce bez označení - jsou vhodné pro všechny zájemce o cvičení jógy.  

Pokročilí -   ve cvičení je již od studenta požadována znalost  provedení základních variant pozic, vnitřní práce v nich a znalost jejich názvů :). Přepokládá se znalost vlastního těla a jeho tendencí a rovněž alespoň základní znalost jak pracovat s vlastními omezeními. Zejména při delších výdržích a obtížnějších prvcích. Cvičení v průběhu celého ročníku prochází komplexně cvičením jednotlivý skupin ásán, základů pránajámy, pratjaháry a dharány. Vše dle individuálních možnosti každého cvičence i celé skupiny.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

Pránájáma  - je-li vypsána v daném roce

     Začátečníci v pránájámě

  • vhodné pro ty, kteří cvičí pravidelně 1 rok ásány,
  • pro ty, kteří mají nepravidelnou praxi pránájámy,
  • vhodné i pro ty, kteří cvičí a mají problémy s dýcháním během cvičení ásán.

Pokročilí v pránájámě

  • vhodné pro ty, kteří cvičí minimálně 1 rok pravidelně pránájámu  a nemají problémy s normálním dechem či s dýcháním při cvičení ásán.

Cvičení pro ženy (vč.gyn. + gravid.)

Cílem je naučit se při cvičení respektovat jednotlivé fáze menstruačního cyklu, ale rovněž umět si poskládat sestavu pro období menopauzy, či dobu těhotenství a období po něm. 

Cvičení je vhodné i při poruchách menstruace, infertilitě, popř.dalších zdravotních stavech, kdy cvičení v běžných hodinách není vhodné.

Senioři + zdravotní cvič.

Cvičení je vhodné pro všechny, kteří se chtějí hýbat v každém věku i při různých zdravotních potížích či handikepech.
Je vhodné pro všechny, kdo chtějí i nadále pokračovat v cvičení jógy, ale obávají se intenzity cvičení v běžných hodinách.

Vhodné pro všechny, kdo mají zdravotní potíže, které je omezují v běžných hodinách, ať již jenom krátkodobě (např. po úrazu), nebo i dlouhodobě při chronických potížích. Cvičení je menší fyzické náročnosti, s cílem udržet tělo i ducha v přiměřené aktivitě.

Pozn.: Při výuce pomáhá studentům většinou více učitelů.

Roska

Cvičení je určeno pro osoby s onemocněním roztroušené sklerózy (Sclerosis multiplex). Cíleně je zaměřeno na tuto problematiku. Je vhodné dopředu se domluvit s vyučujícím lektorem na formě praxe na hodině, zejména z důvodů různého stupně závažnosti zdravotního  stavu. Na hodinách dopomáhá více učitelů, asistentů. V určitých případech se lze domlouvat i na vhodnosti přítomnosti vlastního asistenta .