Popis lekcí a obtížností


Začátečníci I

Pro všechny, kdo začínají s jógou, rovněž vhodné pro ty, kteří mají zkušenosti s jinou jógou a chtějí začít cvičení Iyengarovy  jógy (pro ně je vhodná popř. pokročilost zač. I.-II.). 

Cvičení zahrnují přípravná a protahovací cvičení, instruktáž k jednotlivým ásánám.

Začátečníci II
Vhodné pro ty, kteří cvičí déle než 1 rok. Cvičení zahrnují opakování znalostí předchozího ročníku a rozšiřují je.

Začátečníci III
Pro ty, kteří cvičí minimálně 2 roky. Postupně jsou přidávány náročnější prvky, vyžadující delší výdrž, větší fyzickou zátěž, koncentraci.    

1. ročník
Ve cvičení se předpokládá znalost  provedení základních variant pozic, vnitřní práce v nich a znalost jejich názvů :).
Důraz ve výuce je kladen na pochopení souvislostí mezi jednotlivými ásánami, na schopnost vnímat rozličnosti v sestavách ásán a schopnost vnímat souvislosti mezi ásánami a vnitřní prací v ásáně či sestavě ásán.

2. ročník
Cvičení vhodná pro déle cvičící studenty, přepokládá se znalost vlastního těla a jeho tendencí a rovněž alespoň základní znalost jak pracovat s vlastními omezeními. Cvičení v průběhu celého ročníku prochází komplexně cvičením jednotlivý skupin ásán, základů pránajámy, pratjaháry a dharány. Vše dle individuálních možnosti každého cvičence i celé skupiny.

Pránájáma:  

     Začátečníci v pránájámě

  • vhodné pro ty, kteří cvičí pravidelně 1 rok ásány,
  • pro ty, kteří mají nepravidelnou praxi pránájámy,
  • vhodné i pro ty, kteří cvičí a mají problémy s dýcháním během cvičení ásán.

Pokročilí v pránájámě

  • vhodné pro ty, kteří cvičí minimálně 1 rok pravidelně pránájámu  a nemají problémys normálním dechem či s dýcháním při cvičení ásán.

Jóga 50+ (over 50)
Cvičení je pomalejší a méně fyzicky náročné, s větším respektem ke kondici cvičících, s cílem udržet pohyblivost a pružnost těla a postupně se naučit se snadnější varianty pozic (s ohledem na délku setrvání v pozici, restorativní, regenerační pozice atd.).

Cvičení pro ženy (vč.gyn. + gravid.)
Cílem je naučit se při cvičení respektovat jednotlivé fáze menstruačního cyklu, ale rovněž umět si  poskládat sestavu pro období menopauzy, či dobu těhotenství a období po něm. 

Cvičení je vhodné i při poruchách menstruace, infertilitě, popř.dalších zdravotních stavech, kdy cvičení v běžných hodinách není vhodné.

Zdravotní cvičení:  

VERTEBRO A - Cvičení vhodné jako pokračování po proběhlé rehabilitaci pro bolesti zad, páteře, ale i periferních kloubů, i po rhb po úrazech, slouží k rozšíření cviků, zlepšení kondice a upevnění návyků získaných při rhb.

VERTEBRO B - Cvičení je zaměřeno na použití Iyengarovy jógy při zdravotních potížích, zejména potížích pohybového aparátu.


Senioři + zdravotní cvič.

Cvičení vhodné pro všechny, kteří se chtějí hýbat.
Pro všechny, kdo chtějí i nadále pokračovat v cvičení jógy, ale obávají se intenzity cvičení v běžných hodinách.

Vhodné pro všechny, kdo mají zdravotní potíže, které je omezují v běžných hodinách, ať již jenom krátkodobě (např. po úrazu), nebo i dlouhodobě při chronických potížích.

Pozn.: Při výuce pomáhá studentům většinou více učitelů.

Senioři

Cvičení je menší fyzické náročnosti, s cílem udržet tělo i ducha v přiměřené aktivitě.